Reklamfilm med humor, funkar det?

Reklamfilm - Brandezo Reklambyrå

Humor är knepet.

Att göra en reklamfilm är inte alltid enkelt. Många tror idag att en reklamfilm måste vara väldigt säljande, strikt och rakt på sak.

Dem som sitter med dessa beslut ang ”hur ska vi presentera vårt företag på film?” låser sig fast på att dem måste framstå väldigt professionella med ett säljande budskap.
Men många hamnar i den gamla, vanliga, uttråkade reklamfilms-träsket, där tittarna bara zippar förbi. Eventuellt fastnar dem dreglande över den dyra skådespelerskan du lyckats övertala att ställa upp på, där hon äter en fet hamburgare…

Manus…manus…och ännu mer manus.

Men vad krävs då för att skapa en reklamfilm som går hem hos tittarna? joo, manus!
Att skapa manus som har humor i det hela. Det är inte bara lockande för tittarna, för att man fylls av skratt och glädje. Det lyfter även ditt varumärke till en nivå som kommer fastna i huvuden på tittaren som ser på reklamfilmen.

Självklart ska humor ha en koppling till vad du säljer, en story måste gå ihop.

Men att skripta humor är kanske det absolut svåraste inom dramaturgi.
Humor har olika definitioner hos olika människor. Det gäller att försöka skapa något som ”din målgrupp” kommer att skratta åt.

Här nedan på länken har vi en lyckad och framgångsrik reklamfilm där humor är klimaxen som reklamfilmen behövde när den gjordes… ta en titt.

Man kan lyckas, men man kan också misslyckas.

Tillbaka till hemsidan

Share